"

Bila kita baca atau lihat kejayaan seseorang…lalu kita rasa sakit hati ….jagajaga ya kerana kita sudah menghidap penyakit hati rosak…segera lh ber istighfar…

*astaghfirullahaladzim…

"


"Aku hilang kehangatan. Memerangkap aku pada putaran masa yang beku. Aku tak akan salahkan siapa-siapa untuk yang kali ini. Aku meludah diriku sendiri. Betapa aku telah lupa suatu hal tentang hati. Hati yang mengucapkan selamat tinggal pada mimpi-mimpi."


"Semoga kita tidak lupa bahawa dunia ini sementara saja. Semoga kita sedar yang akhiratlah segalanya. Harus kita ingat yang kesenangan itu ujian…kesusahan itu pun ujian. Yang kaya diuji yang miskin diuji. Kita diuji dengan segala macam korupsi dan maksiat…sedang mereka diluar sana diuji dengan peperangan…"


"Tak rugi bila kau buat baik sesama kita..kelak kebaikkan yang kau dapat.
Jangan bangga sangat atas kejahatan yang dah kau lakukan….kelak kejahatan juga yang kau akan dapat."


momo33me:

The moment when he realizes he will never see his little princess, the moment in which his life no longer makes sense … in Gaza … July 23, 2014

Reblogged from momo33me


momo33me:

This piece of paper was found in pocket of one of the martyrs in Gaza massacre 2014. He wrote: ‘If I died, I want my debt paid. 20 shekels (7$) ’ to these persons.

momo33me:

This piece of paper was found in pocket of one of the martyrs in Gaza massacre 2014. He wrote: ‘If I died, I want my debt paid. 20 shekels (7$) ’ to these persons.

Reblogged from momo33me


momo33me:

The scene at a school in Beit Hanoun after a Israeli strike on Thursday. According to eyewitness accounts, the UNWRA “Kaa-Albir” school was hit by four shells fired by IDF forces. According to one testimony, one of the shells struck the school’s courtyard, which at the time was crowded with refugee families, who relocated there after fleeing their homes in the northern Gaza Strip. Reports say the majority of the dead are women and children. Survivors say no early warning was given .

Reblogged from momo33me


momo33me:

Take a closer look, You’ll see reality.

momo33me:

Take a closer look, You’ll see reality.

Reblogged from momo33me


"

Ustaz kata.

Kalau nak rumahtangga bahgia, nakkan rahmat di dalamnya, jangan pernah tinggalkan 3 perkara ni. Especially kepada kaum hawa dan bakal bakal isteri.

Pertama; jaga solat awal waktu.

Kedua; bacalah alQuran setiap hari.

Ketiga; bacakan hadis sehari sekali untuk anak-anak.

Nescaya, keluargamu selamat dan Tuhan jaga.

"

-

(via gadispianist)

Umi nya kan madrasah untuk anak-anak. Tak gitu?

^_^

(via myheartbeatsforislam)

Reblogged from my-heart-is-stereo


momo33me:

She want to see her son The last farewell But they prevent her because her son became pieces. Gaza July 24, 2014

momo33me:

She want to see her son The last farewell But they prevent her 
because her son became pieces. Gaza July 24, 2014

Reblogged from momo33me


Patterns from Subtle Patterns (Subtle Patterns) / CC BY-SA 3.0